سیس گرافیک بنری

طراحی بنر ,طراحی کاتالوگ,کاتالوگ حرفه ای,سبک های جدید طراحی بنر

سیس گرافیک بنری

طراحی بنر ,طراحی کاتالوگ,کاتالوگ حرفه ای,سبک های جدید طراحی بنر

گوش شنوا برای فتوا کم شده/ خرید و فروش مواد محترقه حرام است

آیت الله مکارم شیرازی

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان گفت: زمانی فتوا که صادر می‌شد گوش شنوایی برای آن وجود داشت اما امروز گوش شنوا کم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه به زودی فتنه‌هایی برپا می‌شود که در لابه لای آن انسان صبح مومن و عصر کافر می‌شود، بیان کرد: کسی از این فتنه‌ها مصون است که حیات علمی داشته باشد.

  

وی ادامه داد: گاهی این فتنه‌ها سیاسی، گاهی اخلاقی، گاهی مالی است و شاید امروز و در جامعه ما هم رخ داده باشد که نمونه فتنه اخلاقی همین فضای مجازی است.


استاد سطوح عالی حوزه در ادامه با تأکید بر اینکه زمانی فاصله کفر و ایمان بسیار کم می‌شود، بیان کرد: حفظ ایمان ساده نیست، گاهی پیش می‌آید که انسان دین خود را به دنیا می‌فروشد.


وی اختلاف‌های خانوادگی را از دیگر فتنه‌ها عنوان کرد و گفت: در طوفان‌های هوا و هوس و اخلاقی و اجتماعی، نگه داشتن ایمان بسیار مشکل است و انسان باید خود را به خدا بسپارد تا بتواند در این طوفان‌ها در امان باشد.


آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به چهارشنبه آخر سال اشاره و بیان کرد: مردم مراقب باشند که این روزهای پایانی سال عید را برای خود عزا نکنند.


وی افزود: تجربه‌های زیادی از حوادث سال‌های گذشته وجود دارد ولی باز هم عده‌ای درس نمی‌گیرند و مراقبت نمی‌کنند.


این مرجع تقلید در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا در این زمینه فتوا نمی‌دهید، گفت: زمانی فتوا که صادر می‌شد گوش شنوایی برای آن وجود داشت اما امروز زمانی است که گوش شنوا کم شده است.


وی با بیان اینکه خرید و فروش مواد محترقه حرام است، ادامه داد: پدر و مادر، رسانه‌ها، مدارس، معلمان و نیروی انتظامی در این زمینه مسئول هستند و حل مشکلات کار یک نفر نیست بلکه نهادهای مسئول وظیفه دارند در این زمینه وارد شده و مراقبت کنند.

http://www.mehrnews.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.